Skandal u Turskoj – Finansira li SAD kurdski HDP?

Foto: Reuters

Kolumnista turskih novina Star objavio je izveštaj u kome se tvrdi da je strategija izborne kampanje kurdske opozicione političke partije HDP skrojena na sastanku u američkom konzulatu u Istanbulu.

Ovaj izveštaj je podigao mnogo buke, a američka ambasada u Ankari je momentalno demantovala takve tvrdnje i najoštrije osudila pisanja tog lista.

“Tvrdnje lista Star (od 30. oktobra, 2015) da je strategija HDP predizborne kampanje određena na sastanku u američkom konzulatu u Istanbulu je lažna. Insinuacija lista je da Sjedinjene Države kuju zaveru protiv turske vlade ili da žele da utiču na ishod izbora u Turskoj”, kaže se u pismenoj izjavi američke ambasade u Ankari.

Star je izneo tvrdnje i da su određene medijske organizacije uključene u američko-kurdski plan, i da su predstavnici iz grupe “Benenson Strategy”, koja radi za američkog predsednika Baraka Obamu od 2008. godine. i predstavnici turskih dnevnih novina Hurriiet, Zaman, Radikal, Bugun, Cumhuriiet i Sozcu, prisustvovali sastanku u američkom konzulatu održanom u martu.

Prema njima, kompanija koja je upravljala Obaminom predizbornom kampanjom sada je angažovana od strane HDP-a da predvodi kampanju organizacije za vanredne izbore zakazane za 1. novembar.

Istovremeno je i britanska ambasada demantovaola tvrdnje određenih novinara lista Star da je uticala na gašenje novina ” The News of the World”, a britanski ambasador u Turskoj Ričard Mur je na svom Tviter profilu napisao: “Ovo je potpuno netačno. The News of the World je sam doneo svoju odluku o zatvaranju novina “.

 

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.