SAD ugasile desetine iranskih državnih veb sajtova


Ministarstvo pravde Sjedinjenih Država ugasilo je 33 veb stranice povezane sa iranskom vladom i 3 sajta iračke grupe Hezbolah, za koje se navodi da su koristili domene u američkom vlasništvu, čime su kršili sankcije.1 Ugašena je i nekolicina sajtova povezanih sa palestinskim Hamasom. 

Mnogi sajtovi isključeni su uz obaveštenje da su ih zaplenile SAD, uz prikazane ambleme Federalnog istražnog biroa i Ministarstva trgovine. Među ugašenim sajtovima su državni kanal “Pres TV” i “El Masirah TV”, pod kontrolom jemenskog pobunjeničkog Huti pokreta, kojem Iran pruža podršku.

IRIB (Islamic Republic of Iran Broadcasting) optužuje SAD za potiskivanje slobode izražavanja i udruživanje sa Izraelom i Saudijskom Arabijom kako bi “blokirali sve medije koji ukazuju na zločine američkih saveznika u regionu”. 2

Teheran je upozorio da gašenje veb sajtova “nije konstruktivno” za aktuelne razgovore o obnavljanju sporazuma o iranskom nuklearnom programu. 3

Liked it? Take a second to support Nenad Pekez on Patreon!


  1. https://edition.cnn.com/2021/06/22/politics/us-seizes-iran-website-domains/index.html 

  2. https://www.france24.com/en/live-news/20210623-us-seizes-iranian-state-news-websites 

  3. https://www.timesofisrael.com/us-confirms-it-took-down-iran-and-hamas-linked-news-sites-over-disinformation/ 

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.