U Maliju prekinuto emitovanje francuskih TV kanala

Mundo Obrero

Nakon što su francuski TV kanali RFI i France24 preneli vest o ubijanju civila i kršenjima ljudskih prava od strane vojske Malija, afrička zemlja prekinila je emitovanje ovih kanala.

Vlada Malija tvrdi da francuska medijska grupa koja drži oba kanala prenosi lažne vesti uperene protiv vlade Malija.1

Nakon zgražavanja povodom ove odluke u francuskoj javnosti zbog navodne cenzure i sputavanja slobode govora, predsednik malijske medijske kuće Masion de la Presse uputio je na licemerje Evropske Unije zbog suspenzije ruskih medija.

Podsetimo, Francuska je u februaru ove godine povukla trupe koje su u Maliju bile stacionirane 10 godina, zbog navodne borbe protiv terorizma.2

Izveštaje u navodnim kršenjima ljudskih prava i ubijanju civila objavili su Mišel Bašle, koja je na čelu Visokog komesarijata UN za ljudska prava, kao i Human Rights Watch.

Zbog kolonijalne istorije stanovništvo Malija gaji posebne antipatije prema Francuskoj, a pored redovnih anti-francuskih protesta, početkom godine iz zemlje je izbačen i francuski ambasador.3

Liked it? Take a second to support Aleksandar Pekic on Patreon!


  1. https://allafrica.com/stories/202203190111.html 

  2. https://www.aljazeera.com/news/2022/2/17/france-allies-announce-military-withdrawal-from-mali 

  3. https://princip.info/2022/01/31/mali-izbacuje-francuskog-ambasadora/ 

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.